CNADNR are un buget de 1,3 mld. euro, minus 27%
8 mai 2013
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) are anul acesta pe mână circa 1,3 miliarde de euro, un buget mai mic cu 27% faţă de cel de anul trecut.
Proiectele de autostrăzi vor primi anul acesta circa 3,2 miliarde de lei (733 de milioane de euro), cu 23% mai puţin faţă de alocarea bugetară făcută iniţial pentru 2012 şi în scădere cu 4,4% comparativ cu sumele cheltuite anul trecut, ţinând cont de datele transmise de CNADNR, al cărei buget pe 2013 a fost recent aprobat.
Nu numai autostrăzile au pierdut bani atunci când s-a făcut împărţirea resurselor bugetare ale CNADNR. Astfel, sumele alocate anul acesta proiectelor de drumuri naţionale şi de variante de ocolire se ridică la 1,9 miliarde de lei (421,8 milioane de euro), cu 4,2% mai puţin decât ce s-a cheltuit efectiv anul trecut şi cu 22% în scădere faţă de alocarea iniţială pentru anul 2012.
Reducerea bugetului pentru proiectele de autostrăzi vine în contextul în care, în general, sumele destinate investiţiilor au fost tăiate la sânge anul acesta, o parte dintre şoselele în lucru aflându-se în pericol să nu mai fie finalizate la timp.
România are în prezent doar 530 de kilometri de autostrăzi, iar CNADNR are în construcţie alţi circa 250 de kilometri de autostrăzi. O mare parte dintre ei, 150 km, ar fi trebuit să fie gata în luna aprilie a acestui an, însă vor fi inauguraţi cu cel puţin câteva luni întârziere, unul dintre motive fiind finanţarea precară, după cum anunţau recent constructorii.
Cele mai apropiate termene de deschidere de autostrăzi sunt luna mai, când ar urma să fie gata în întregime autostrada Deva-Orăştie (foto), sau sfârşitul verii, când se vor finaliza lucrările pe Nădlac-Arad (lot 2) şi pe Orăştie-Sibiu (lot 1), potrivit constructorilor care lucrează pe aceste drumuri.
![](https://cnt.m.ro/c.gif?id=10795892&pid=1481)
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- Comenzi record ale statului pentru piata de construcţii. Proiecte de infrastructură, spitale, şcoli în valoare de peste 10 miliarde de euro sunt scoase la licitaţie. Multe altele urmează să fie publicate. "Până în 2030 vor fi proiecte publice de cel puţin
- Cum încearcă Ungaria să-şi repornească economia şi să aducă bani la buget cu şantiere de infrastructură şi cum vrea Polonia să facă din calea ferată coloana vertebrală a mobilităţii. În România, gradul de electrificare a căilor ferate este de 38%, în Cehi
- Jucătorii din bricolaj: Piaţa din România are un potenţial semnificativ de creştere, cu numeroase oportunităţi pentru inovare şi expansiune. De la 5-6 mld. euro cât este în prezent, piaţa de bricolaj poate ajunge chiar la 8 mld. euro, spun companiile de b
- Ningbo Zhenyu din China construieşte o fabrică de componente auto de 50 milioane de euro în Serbia
- Spania vizează măsuri pentru combaterea închirierilor sezoniere în scopul soluţionării crizei rezidenţiale