CNADNR are un buget de 1,3 mld. euro, minus 27%
8 mai 2013
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) are anul acesta pe mână circa 1,3 miliarde de euro, un buget mai mic cu 27% faţă de cel de anul trecut.
Proiectele de autostrăzi vor primi anul acesta circa 3,2 miliarde de lei (733 de milioane de euro), cu 23% mai puţin faţă de alocarea bugetară făcută iniţial pentru 2012 şi în scădere cu 4,4% comparativ cu sumele cheltuite anul trecut, ţinând cont de datele transmise de CNADNR, al cărei buget pe 2013 a fost recent aprobat.
Nu numai autostrăzile au pierdut bani atunci când s-a făcut împărţirea resurselor bugetare ale CNADNR. Astfel, sumele alocate anul acesta proiectelor de drumuri naţionale şi de variante de ocolire se ridică la 1,9 miliarde de lei (421,8 milioane de euro), cu 4,2% mai puţin decât ce s-a cheltuit efectiv anul trecut şi cu 22% în scădere faţă de alocarea iniţială pentru anul 2012.
Reducerea bugetului pentru proiectele de autostrăzi vine în contextul în care, în general, sumele destinate investiţiilor au fost tăiate la sânge anul acesta, o parte dintre şoselele în lucru aflându-se în pericol să nu mai fie finalizate la timp.
România are în prezent doar 530 de kilometri de autostrăzi, iar CNADNR are în construcţie alţi circa 250 de kilometri de autostrăzi. O mare parte dintre ei, 150 km, ar fi trebuit să fie gata în luna aprilie a acestui an, însă vor fi inauguraţi cu cel puţin câteva luni întârziere, unul dintre motive fiind finanţarea precară, după cum anunţau recent constructorii.
Cele mai apropiate termene de deschidere de autostrăzi sunt luna mai, când ar urma să fie gata în întregime autostrada Deva-Orăştie (foto), sau sfârşitul verii, când se vor finaliza lucrările pe Nădlac-Arad (lot 2) şi pe Orăştie-Sibiu (lot 1), potrivit constructorilor care lucrează pe aceste drumuri.
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- Supliment ZF Economia Verde. Creşte efervescenţa în zona de investiţii verzi ale companiilor: pe agenda marilor companii au intrat reducerea emisiilor de carbon şi utilizarea de energie din surse sustenabile
- Supliment ZF Economia Verde. Cât de mare este factura schimbărilor climatice?
- Supliment ZF Economia Verde. Cu ochii pe amprenta de carbon: Dezvoltatorii de rezidenţial mizează pe locuinţe nZEB, cu un consum redus de energie, iar birourile renunţă inclusiv la gaze şi merg pe pompe de căldură
- Supliment ZF Economia Verde. Lungul drum spre o economie circulară: Care sunt oportunităţile dar şi punctele slabe într-un sector care trebuie să recupereze decalaje
- Supliment ZF Economia Verde. Spre o lume mai curată