Cel mai bun magazin Takko din lume e la Arad: a vândut într-o zi cât vând altele în două luni
29 ian 2013
Retailerul german de îmbrăcăminte şi încălţăminte Takko a intrat pe piaţa locală în septembrie 2007 cu un magazin în provincie, la Arad, unde în prima zi vânzările au ajuns la 100.000 de euro, un record absolut pentru germani, în condiţiile în care un magazin bun al grupului vinde în medie 700.000 de euro pe an.
Astăzi, compania a ajuns la 62 de unităţi la nivel naţional şi vânzări de peste 100 de milioane de lei (24 de milioane de euro), iar magazinul din Arad continuă să fie unul dintre cele mai bune zece ale grupului.
În România germanii au mizat atât pe oraşele mari, în frunte cu Capitala, cât şi pe cele de 30-50.000 de locuitori, precum Făgăraş, Odorhei sau Reghin. Oraşele sunt alese în funcţie de populaţie şi de veniturile acesteia. Astfel, în Germania - cea mai importantă piaţă pentru grup - există magazine Takko şi în localităţile cu 2.000 - 3.000 de locuitori.
Modelul de business al germanilor este de a se extinde în centrele comerciale nou deschise pe piaţă, singurele excepţii în România fiind Cora Lujerului şi Carrefour Orhideea, ambele galerii comerciale fiind considerate cu potenţial pentru Takko.
În fiecare dintre primii şase ani de prezenţă compania a deschis circa zece magazine noi, ajutată de centrele comerciale care se deschideau pe bandă rulantă. Pentru anul financiar 2013-2014, care începe în luna mai, Takko are planificate pentru România alte nouă magazine. Până atunci însă sunt planificate deschideri şi în Corall Constanţa şi Eliana Braşov. Astfel, menţinând ritmul de până acum, în decurs de 3-4 ani compania ar putea ajunge la un total de 100 de magazine.
Cele mai multe unităţi Takko sunt lângă hipermarketurile Kaufland, în contextul în care profilul clientului este similar, ambele companii mizând pe strategia preţurilor mici. În ultimii ani retailerul de modă a deschis şi lângă discounterul Lidl, iar în acest an îi va urma pe germani şi la Târgu-Jiu şi Slatina, potrivit unor surse din piaţă.
Takko se adresează clienţilor cu venituri mici şi medii, intrând în competiţie directă cu C&A şi H&M.

Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- Transformarea Dacia: de la uzina care producea aproape manual maşina de 5.000 de euro în 2004 la uzina care pariază pe roboţi şi de unde pleacă zilnic peste 1.200 de SUV-uri Duster şi Bigster de peste 30.000 de euro. Automobile Dacia a beneficiat de inves
- Efectul dobânzilor mai mici: Creditele companiilor în valută marchează primul salt de două cifre în ultimul an
- Ceragrim din Mureş face o fabrică de procesare porc şi vită în Ungheni, cu 6,3 mil. euro din Tranziţie Justă
- Bursă. Neptun Deep, în linie dreaptă: OMV Petrom şi Romgaz încep forajul primei sonde de exploatare de gaze naturale. Prima producţie, în 2027
- Pagina verde. Bani pentru schimbări. Patru oraşe din vestul României au la dispoziţie un program de 27 de milioane de euro pentru revitalizarea spaţiilor şi clădirilor urbane