Bilanţul târgurilor de Ambient şi Construct de la Romexpo: peste 17.000 de vizitatori şi vânzări de sute de mii de euro
7 mai 2013
Vezi galeria foto Numărul vizitatorilor a crescut cu 10% faţă de anul trecut. GALERIE FOTO
„Oamenii par mai hotărâţi anul acesta să cheltuie“, spune Paul Soare, directorul comercial al Analko, un furnizor de rulouri şi plase secţionate din aluminiu din Ilfov. Analko este una dintre cele aproximativ 240 de firme care au participat între 18 şi 21 aprilie în Bucureşti la două dintre cele mai importante târguri de la complexul Romexpo - Ambient şi Construct.
„Chiar dacă volumele şi-au mai revenit, preţurile sunt totuşi cu 20% mai mici faţă de anul 2010“, afirmă managerul. Preţurile practicate de cei mai mulţi jucători au scăzut sub nivelul din anii de boom, iar pe perioada târgului promoţiile au mers până la discounturi de 20-50%, strategie care a impulsionat vizitatorii să intre la cumpărare. Astfel, piscine-spa puteau fi cumpărate cu 20.000 de euro, în loc de 23.000, căzi de jacuzzi cu un preţ de listă de 22.000 de euro puteau fi achiziţionate cu 17.000 de euro, iar candelabre de 9.000 de euro se vindeau la 4.500 de euro pentru că expozanţii preferau să nu rişte să le avarieze când le transportau înapoi.
Numărul vizitatorilor care au trecut pragurile Romexpo în cele patru zile în care s-au desfăşurat târgurile a fost în creştere, conform datelor furnizate de pavilionul expoziţional.
„În 2013, Construct Expo, Ambient Expo, alături de celelalte trei târguri care au avut loc în aceeaşi perioadă (Romtherm, Antique Market şi Expo Flowers & Garden) au adus la Romexpo aproximativ 17.000 de vizitatori, număr în creştere cu 10% faţă de anul trecut“, se arată în datele furnizate de compania care a organizat târgul.
În ceea ce priveşte interesul vizitatorilor, ţintele de cumpărături au variat după mărimea bugetelor, dar majoritatea banilor au fost alocaţi pentru proiecte de renovare şi mai puţin pentru lucrări de construcţii noi.
„Mi-am luat un apartament recent prin programul «Prima casă». L-am luat mai vechi, fără îmbunătăţiri, pentru că am preferat să dau mai puţini bani şi să mi-l fac cum vreau eu. Acum am venit aici să văd ce idei îmi vin şi dacă îmi permit, să şi cumpăr“, spune Bogdan Moraru, un inginer de 31 de ani din Bucureşti.
Pe segmentul de preţuri înalte, preferinţele clienţilor par să se îndrepte mai degrabă spre funcţiile estetice ale produselor şi mai puţin pe aspectele funcţionale.
„Am avut un vizitator care s-a interesat de un şemineu de 5.000 de euro. Preţul era atât de ridicat pentru că includea un sistem inovator de încălzire a camerei, însă clientul m-a întrebat dacă pot să-l livrez fără acest sistem, pentru că lui îi place doar cum arată, nu îl interesează încălzirea“, povesteşte reprezentantul unui furnizor de şeminee care vinde produse cu preţuri între 2.000 şi 5.000 de euro.
Preţul unui bilet de intrare la târgurile Romexpo de la jumătatea lunii aprilie a fost de 15 lei, nivel care plasează valoarea totală a încasărilor din bilete la 250.000 de lei (circa 60.000 de euro).
În ceea ce priveşte interesul vizitatorilor, ţintele de cumpărături au variat după mărimea bugetelor, dar majoritatea banilor au fost alocaţi pentru proiecte de renovare şi mai puţin pentru lucrări de construcţii noi.
Atenţie: Această scriere publicistică este destinată exclusiv abonaţilor ZF Corporate. Utilizatorii pot descărca şi tipări conţinut de pe acest site doar pentru uzul personal sau fără scop direct ori indirect comercial. Toate materialele publicate sunt protejate de către Legea nr. 8/1996, cu modificările şi completările ulterioare - privind dreptul de autor şi drepturile conexe.
- Cum poate arătă oraşul viitorului: proiecte rezidenţiale fără parcări, dar cu tramvai „la scară“ şi limite de viteză de 30 km/h
- Pagina verde. Cum se vede dezvoltarea urbană dinspre vest: specialiştii deja vorbesc de „postinfrastructură“ şi proiecte rezidenţiale fără locuri de parcare. Surpriza? Densitatea devine o idee bună
- Profitul net al producătorului de polistiren Austrotherm România a scăzut cu 60% în 2023, ajungând la 8,8 mil. lei
- Cum ar trebui să arate programul de reindustrializare a României, care ar urma să aibă un buget 20 mld. euro anual? Două componente care nu trebuie să lipsească din planul de reindustrializare: cuplarea strategiei energetice de strategia industrială şi la
- Grupul Schoeller se apropie de achiziţionarea turnului Upper West din Berlin al Signa